Ministarstvo finansija - Uprava za trezor
SIJD
📖 Datum izdanja: 2023-12-22Korisnička dokumentacija↵
SIJD servis predstavlja jedinstveni informacioni sistem za prikupljanje podataka o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti jedinica lokalne samouprave. Pristup servisu je dostupan u sklopu informacione infrastrukture Ministarstva finansija - Uprave za Trezor.
Servis je dizajniran je da omogući efikasan rad, performantan pristup i što veću samostalnost korisnika, a bez posebnih tehničkih preduslova.
SIJD informacioni sistem implementira poslovnu logiku funkcionalnih modula za:
- Registraciju i upravljanje registrovanim organizacijama,
- Sistemsku administraciju servisa,
- Pregled i upravljanje šifarnicima,
- Upravljanje podacima o kreditnim zaduženjima, plasmanima sredstava i hartijama od vrednosti
- Pregled istorijskih podataka,
- Izveštavanje,
- Sistem obaveštavanja,
Učesnici servisa↵
Učesnici SIJD servisa su:
- Korisnici Uprave za javni dug (UJD),
- Korisnici jedinica lokalnih samouprava (JLS),
- Korisnici Ministarstva finansija (MFIN)
- Operateri i administratori UT
Pristup sistemu ↵
Pristup sistemu↵
Kako bi KJS mogao započeti sa korišćenjem SIJD servisa potrebno je da postoji registrovana organizacija za datog KJS sa jednim ovlašćenim licem.
Proces registrovanja nove organizacije se sastoji od popunjavanja on-line registracione forme i fizičkog dostavljanja potrebne dokumentacije u OJ UT. Nakon uspešne registracije, ovlašćeno lice dobija u posed lokalni administratorski nalog sa maksimalnim pravima za svoju organizaciju.
On-line deo registracije se može izvršiti svakog dana, non-stop. Fizička predaja dokumentacije i preuzimanje korisničkog naloga se može uraditi tokom radnog vremena OJ UT.
Prvi lokalni administrator može da za svoju organizaciju nadalje samostalno kreira korisničke naloge za druga ovlašćena lica. Nekim od ovih korisnika može dodeliti i prava lokalne administracije pri čemu ti korisnici imaju potpuno identična ovlašćenja kao i prvi lokalni administrator.
Načini pristupa↵
Servisima se, nakon uspešne registracije, pristupa slobodno putem Interneta bez posebnih tehničkih preduslova koristeći jedan od dva interfejsa - Web aplikaciju ili REST servis. Oba interfejsa su osigurana korišćenjem Internet protokola koji uključuje enkripciju podataka (HTTPS).
Web aplikacija↵
Namenjena za korišćenje od strane fizičkih lica putem web browser-a sa personalnih kompjutera, prenosivih uređaja itd. Ovaj interfejs je grafičke prirode (GUI).
Naslovna strana SIJD servisa pruža osnovne informacije korisniku, bliže pojašnjava svrhu servisa i navodi relevantne linkove ka dokumentaciji i drugim resursima.
REST servis↵
Ovaj interfejs je predviđen za mašinsku konzumaciju i automatizaciju i namenjen je integraciji sa drugim informacionim sistemima. REST servis nema grafički interfejs i komunikacija se odvija korišćenjem JSON formata.
Tehnički preduslovi↵
Za efikasno korišćenje SIJD servisa nisu potrebni posebni tehnički preduslovi. Servis je rađen u cross-platform, cross-browser tehnologijama.
Minimalno, korisnik mora da obezbedi:
- Internet konekciju
- Posedovanje e-mail adrese
- Jedan od modernih Internet pretraživača: Chrome, Firefox, Edge itd.
- Pretraživač mora da ima omogućenu upotrebu kolačića (eng: cookies) i izvršavanje JavaScript koda
Internet Explorer
Servis ne može da se koristi sa Internet Explorer (IE) pretraživačem.
Njegov životni vek je završen 17. 08. 2021. godine.
Registracija organizacije↵
Da bi KJS mogao da koristi servis SIJD, ovlašćeno lice koje ga predstavlja popunjava on-line zahtev za registraciju koristeći bilo koji moderni Internet pretraživač.
Popunjavanje registracione forme↵
U okviru forme za registraciju navode se jedinstveni broj korisnika javnih sredstava (JBKJS) i lične informacije o prvom ovlašćenom lokalnom administratoru.
Podaci o lokalnom administratoru su podaci o prvom OL koje takođe preuzima odgovornost i potrebna ovlašćenja za otvaranje dodatnih korisničkih naloga za druge zaposlene u istoj organizaciji kojima će biti omogućen rad u SIJD servisu.
Broj identifikacione isprave
Atribut Broj identifikacione isprave za državljane Republike Srbije predstavlja broj lične karte. U ovom polju dozvoljava se unos 9 numerika.
Adresa elektronske pošte -- email -- je posebno bitan podatak za proces registracije jer je UT koristiti za komunikaciju sa korisnikom i davanje instrukcija. Bez validne adrese elektronske pošte nije moguće završiti proces registracije. Ukoliko je OL proverilo ispravnost svoje i korporativne email adrese ali iz bilo kog razloga ne dobija povratne informacije od servisa, potrebno je otkazati registraciju i koristiti pouzdaniji email servis ili u kontaktu sa nadležnom OJ UT informisati se o daljim koracima.
Proces registracije pokreće se odabirom opcije
. Ovaj postupak potrebno je uraditi samo jednom.Ukoliko je zahtev za registraciju uspešan, biće prikazan ekran sa informacijama po pitanju ovog zahteva:
Pored toga, OL dobija e-mail sa dodatnim informacijama koje je mora pratiti da bi završio registraciju. PDF fajl sa popunjenom registracionom formom se dobija kao prilog e-mail poruke (eng: attachment). Nije moguće završiti registraciju bez uspešne e-mail komunikacije sa servisom. Ukoliko korisniku na unetu e-mail adresu ne stigne potvrda o registraciji, mora se koristiti token za izmenu registracije da bi se pokušala alternativna adresa elektronske pošte ili ponovno slanje na isti e-mail (u ovom slučaju korisnik učitava postojeću registraciju i ne menjajući podatke ponavlja slanje zahteva).
e-mail nije dobijen
U opštem slučaju ne treba se obraćati UT ako izostane e-mail poruka prilikom registracije PL. Korisnik koji ne dobije registracioni e-mail i želi da promeni svoju e-mail adresu, mora to uraditi koristeći token za izmenu registracije sve do ostvarivanja komunikacije.
Potrebno je i da OL proveri da e-mail nije završio u spam folderu.
Praćenje e-mail instrukcija↵
Nakon uspešnog slanja registracione forme, budući lokalni administrator za KJS na adresu elektronske pošte koju je naveo u prethodnom koraku dobija obaveštenje od UT o daljim koracima registracije.
E-mail sadrži link ka on-line korisničkoj dokumentaciji sa listom dokumenata koje je potrebno obezbediti i adresu OJ UT u koju je potrebno fizički dostaviti pomenute dokumente.
Ovlašćeno lice - lokalni administrator lično ili drugo lice koje je ovlašćeno - dostavlja potrebnu dokumentaciju isključivo OJ UT koja je navedena u e-mail poruci.
Nakon završetka ovog procesa moguće je prijaviti se na sistem prvi put.
Korisnički nalog
Korisnički nalog predstavlja isključivo jedno fizičko lice.
Isto fizičko lice može biti ovlašćeno za više KJS ali za svako mora ima različite korisničke naloge.
Izmena zahteva za registraciju↵
Zahtev za registraciju koji još uvek nije odobren moguće je bilo kada naknadno promeniti korišćenjem tokena za izmenu registracije koju korisnik dobija nakon uspešno poslatog zahteva. Izmena se ne mora raditi na istoj radnoj stanici kao i prvi unos zahteva.
Da bi se učitala prethodno podneta registracija kod koje treba izvršiti izmenu, potrebno je koristiti opciju
gde se unosi token za izmenu registracije. Nakon što su podaci učitani korisnik ih može izmeniti po želji (sem polja JBKJS) i ponovo poslati zahtev za registraciju. Novonastala registracija ima isti identifikator registracije i token za izmenu.Jednom kada je registracija KJS odobrena ovu funkcionalnost nije moguće koristiti.
Otkaz registracije↵
Jednom kada je registraciona forma popunjena i poslata, nije više moguće ponoviti registraciju za istu organizaciju.
Ukoliko prethodno poslata registracija sadrži greške ili ju je podnelo neovlašćeno lice, potrebno je obratiti se odabranoj organizacionoj jedinici UT sa zahtevom za otkaz registracije KJS u slobodnoj formi nakon čega je ponovna registracija tog KJS moguća.
Rezime koraka registracije↵
- Ovlašćeno lice popunjava on-line registracionu formu za KJS koga predstavlja, koristeći bilo koji moderni Internet pretraživač.
- Nakon poslate registracione forme OL dobija povratni e-mail od UT o uspešnosti registracije na adresu elektronske pošte koja je navedena u prethodnom koraku.
- E-mail sadrži sadrži u prilogu zahtev za registraciju u PDF formatu.
- OL dokumentaciju u papirnoj formi dostavlja u nadležnu OJ UT.
- Ukoliko je dokumentacija ispravna OL u odabranoj OJ UT preuzima potvrdu o predaji korisničkog naloga koji koristi da bi se prijavio na SIJD.
Registracioni obrasci↵
- Ovlašćenje lokalnom administratoru za rad u SIJD
- Ovlašćenje za preuzimanje korisničkog naloga
- Zahtev za ukidanje pristupa SIJD
Dokumenti za podnošenje u OJ UT↵
Da bi postao korisnik SIJD servisa, KJS podnosi u OJ UT sledeću dokumentaciju:
- Lični identifikacioni dokument na uvid (lična karta ili pasoš) lica koje preuzima korisnički nalog
- Zahtev za registraciju popunjen u elektronskoj formi i dostavljen na adresu elektronske pošte lokalnog administratora
- Ovlašćenje lokalnom administratoru za rad u SIJD
- Ovlašćenje za preuzimanje korisničkog naloga, ukoliko ga ne preuzima lično budući lokalni administrator
Ukoliko je podneta dokumentacija ispravna, ovlašćeno lice u OJ UT preuzima potvrdu o predaji korisničkog naloga koja sadrži naziv korisničkog naloga (eng: account login).
Lozinka
Potvrda o predaji korisničkog naloga ne sadrži korisničku lozinku. Korisničku lozinku OL samostalno postavlja u procesu prve prijave na sistem.
Prijava na sistem↵
Da bi ovlašćeno lice moglo da pristupi SIJD servisu potrebno je da u svom posedu ima korisnički nalog koji za njega kreira lokalni administrator njegove organizacije, osim ako je u pitanju prvi korisnik organizacije kada to radi operater nadležne OJ UT u procesu registracije organizacije.
Kreirani korisnički nalozi su inicijalno neaktivni, bilo da je u pitanju nalog kreiran od strane OJ UT za prvo ovlašćeno lice, ili dodatni korisnički nalozi kreirani od strane lokalnog administratora organizacije.
Pre nego što je korisničke naloge moguće koristiti potrebno je aktivirati ih. U sklopu procesa aktivacije korisničkog naloga korisnik samostalno bira i unosi svoju korisničku lozinku čime je nalog aktiviran.
Aktivacija korisničkog naloga↵
Proces aktivacije korisničkog naloga korisnik obavlja samostalno. Koristeći bilo koji moderni Internet pretraživač, korisnik pristupa naslovnoj Internet stranici servisa . Na ovoj stranici korisnik bira opciju Prijavljujem se prvi put gde unosi svoj ranije dobijen korisnički nalog.
Nakon unosa i potvrde, korisnik na e-mail dobija link za aktivaciju korisničkog naloga.
Zastarevanje linka za aktivaciju korisničkog naloga
Aktivacioni link zastareva nakon 24 časa od prijema. Ukoliko istekne taj vremenski period, korisnik ponavlja proces prve prijave na sistem.
Praćenjem aktivacionog linka korisniku se otvara forma u kojoj unosi i potvrđuje svoju lozinku. Ovim se proces završava i korisnik može sa svojim korisničkim imenom i lozinkom da se prijavi na sistem tako što odlazi na naslovnu stranu servisa i unosi svoj korisnički nalog i lozinku koju je prethodno sam sebi dodelio, te odabira opciju Prijava.
Čuvanje lozinke
Odgovornost korisnika je da osigura svoju korisničku lozinku od neovlašćenog korišćenja. Uprava za trezor nikada neće tražiti lozinku korisnika niti je može saznati uvidom u podatke kojima SIJD raspolaže.
Korisnik koji nema više uvid u svoju lozinku može je resetovati upotrebom opcije Zaboravljena lozinka na stranici za prijavu.
Rezime koraka aktivacije↵
- Koristeći bilo koji moderni Internet pretraživač korisnik odlazi na naslovnu stranicu SIJD servisa
- Korisnik bira opciju Prijavljujem se prvi put i unosi svoj korisnički nalog
- Korisnik dobija e-mail sa linkom za aktivaciju korisničkog naloga
- Praćenjem aktivacionog linka korisnik dobija formu u kojoj unosi i potvrđuje svoju lozinku
- Korisnik sada može sa svojim korisničkim imenom i lozinkom da se prijavi na sistem na naslovnoj stranici SIJD servisa , odabirom opcije Prijava
Ended: Pristup sistemu
Početna strana↵
Odmah nakon uspešne prijave na SIJD servis korisnik se usmerava na početnu stranu servisa, koja sadrži osnovne informacije o prijavljenom korisniku i njegovoj organizaciji.
U toku upotrebe servisa, prijavljenom korisniku su u svakom trenutku vidljivi traka zaglavlja servisa, kao i bočni meni sa prečicama ka glavnim funkcionalnostima servisa.
Napomena
Vidljivost prečica na bočnom meniju kao i administrativnih opcija na početnom ekranu zavisi od poslovnih ovlašćenja prijavljenog korisnika
Traka zaglavlja servisa pruža uvid u trenutnu funkcionalnu hijerarhijsku putanju, kao i opcije promene jezika servisa, odnosno promenu režima rada (svetli/tamni režim).
Pored toga, traka zaglavlja omogućava korisniku pregled svog korisničkog profila kao i svih korisničkih obaveštenja odabirom ikonice ..
Odjava sa servisa je dostupna odabirom opcije Odjava na padajućem meniju trake zaglavlja.
Ukoliko prijavljeni korisnik ima nepročitanih sistemskih obaveštenja, u zaglavlju početne strane servisa biće jasno prikazana poruka koja navodi korisnika na pregled sistemskih notifikacija.
Odabirom odgovarajuće opcije na traci zaglavlja, korisniku se prikazuje traka sa notifikacijama, relevantna za prijavljenog korisnika.
Administracija ↵
Administracija↵
Korisnici organizacije samostalno administriraju korisničke naloge i njihove uloge u SIJD servisu. UT inicijalno odobrava prvog lokalnog administratora koji ima sva prava administracije. On nadalje samostalno obavlja sve niže navedene poslove za svoju organizaciju, a može ih delom ili u potpunosti delegirati drugim korisnicima.
Administracija sistema pre svega podrazumeva upravljanje aplikativnim ulogama, korisničkim nalozima kao i detaljima organizacije.
Napomena
Izgled i dostupnost opcija na administrativnom panelu u velikoj meri zavisi od nivoa administrativnih ovlašćenja prijavljenog korisnika.
Korisnici sistema↵
Organizacija može imati jednog ili više korisnika. Korisnik je fizičko lice ili mašina koja pristupa sistemu za tog korisnika u okviru integracija. Organizacija mora imati minimalno jednog lokalnog administratora koga kreira UT u procesu registracije organizacije da bi mogla da koristi servis SIJD. Nakon ove inicijalizacije, sve druge korisnike organizacije kreiraju lokalni administratori te organizacije i ne postoje aktivnosti UT po ovim pitanjima.
Aplikativna ovlašćenja
Za upotrebu ovih funkcionalnosti potrebno je posedovati odgovarajuća administrativna ovlašćenja za rad sa korisnicima.
Svaka organizacija je odgovorna za korisnike koje kreira i uloge koje im dodeljuje da bi u ime organizacije mogli da sprovode poslove koje servis omogućava.
Operacije nad korisnicima sistema↵
U okviru administracije korisnika mogu se videti svi korisnici organizacije, odnosno vršiti pretraga po osnovnim informacijama o svakom korisniku.
Krajnja desna kolona označava trenutni status pristupa za korisnika.
Izborom korisnika odlazi se na detalje korisničkog naloga. Operacije dostupne na pregledu detalja uključuju izmenu ličnih podataka korisnika, odnosno aktivaciju/deaktivaciju i promenu korisničke uloge
Izmena imena i e-maila se sprovodi odabirom opcije Izmena naloga
Aktivacija/Deaktivacija odabirom opcije Opoziv naloga
Izmena aplikativne uloge odabirom opcije Izmena podataka uloge - moguće je dodeliti samo uloge koje pripadaju toj organizaciji, odnosno sistemske uloge
Pregled istorije izmena korisničkog naloga
Kreiranje korisnika↵
Kreiranje novog korisnika je vrlo jednostavno, odabirom opcije Kreiranje korisnika na tabelarnom pregledu korisnika i svodi se na unos imena, e-maila i uloge na ekranu za kreiranje korisnika . Opciono se dodeljuje AD korisnički nalog.
Napomena
Polje Korisnički nalog mora biti jedinstveno na sistemu stoga je neophodno ispratiti proveru kontrole za unos.
Nakon kreiranja novonastali korisnik je neaktivan u sistemu i mora sebi dodeliti lozinku u okviru procesa aktivacije korisničkog naloga.
Aplikativne uloge i ovlašćenja↵
Funkcijama servisa nije moguće pristupiti bez dodeljenih odgovarajućih aplikativnih ovlašćenja. Kako je uobičajeno da korisnik ima više ovlašćenja, bilo koji skup ovlašćenja nazivamo aplikativnom ulogom i svaki korisnik ima tačno jednu.
Prvom korisniku organizacije se u fazi registracije automatski dodeljuju maksimalna prava nad svojom organizacijom - sistemska uloga Lokalni administrator. Taj korisnik nadalje može kreirati druge administratore i korisnike za svoju organizaciju i u tom procesu im dodeliti aplikativnu ulogu.
Lokalni administrator odmah ima na raspolaganju nekoliko predefinisanih uloga a može i samostalno kreirati nove uloge ukoliko ponuđene sistemske uloge ne zadovoljavaju internu organizaciju rada.
Aplikativna ovlašćenja
Za upotrebu ovih funkcionalnosti potrebno je posedovati ovlašćenja za rad sa ulogama.
Uloge i ovlašćenja↵
Servis poseduje fiksan broj aplikativnih ovlašćenja koje se mogu kombinovati u aplikativne uloge.
Lista svih aplikativnih uloga dostupna je u okviru administracije uloga :
Lista dolazi sa nekoliko predefinisanih sistemskih uloga a korisnik može praviti samostalno korisničke uloge.
Svaki korisnik može imati dodeljenu tačno jednu ulogu i može videti listu ovlašćenja koja ta uloga sadrži na stranici svog profila.
Ukoliko korisnik nema odgovarajuće aplikativno ovlašćenje, relevantna funkcionalnost servisa mu ili nije prikazana ili je onemogućena.
Aplikativna ovlašćenja dodeljuju:
- Za prvog korisnika organizacije, sistemsku ulogu Lokalni administrator dodeljuje operater OJ UT u sklopu procesa registracije KJS. Ovo daje prvom korisniku maksimalna lokalna prava.
- Za sve buduće korisnike organizacije, ovlašćenja može dodeliti bilo koji korisnik koji pripada toj organizaciji koji poseduje ovlašćenja za rad sa korisnicima.
Dodela uloga obavlja se u okviru administracije korisnika ili neposredno prilikom kreiranja novog korisničkog naloga:
Sistemske uloge↵
Sistem inicijalno sadrži predefinisane uloge koje se mogu koristiti ali ne i menjati.
Operater UT↵
Prava upravljanja na nivou celog servisa, neka od kojih su:
- upravljanje svim korisnicima, ulogama i podacima organizacija
- promene parametara servisa
- promene konfiguracije servisa
Lokalni administrator↵
Maksimalna prava u okviru sopstvene organizacije, neka od kojih su:
- upravljanje korisnicima, ulogama i podacima organizacije
Lokalni korisnik↵
Ovlašćenja upravljanja poslovnim procesima u sopstvenoj organizaciji:
- učitavanje i upravljanje obrascima
- učitavanje i upravljanje zahtevima za kredite
- učitavanje i upravljanje zahtevima za HOV
Lokalni korisnik MFIN↵
Ovlašćenja upravljanja poslovnim procesima u okviru MFIN:
- pregled svih korisničkih zahteva za kredite i HOV
- odobravanje/odbijanje zahteva za kredite
- odobravanje/odbijanje zahteva za HOV
Lokalni korisnik UJD↵
Ovlašćenja upravljanja poslovnim procesima u okviru UJD:
- pregled i upravljanje svih korisničkim obrascima
- kumulativno izveštavanje na osnovu dostavljenih korisničkih obrazaca
- upravljanje izveštajnim periodima
Korisničke uloge↵
Sistem omogućava kreiranje potpuno nove uloge za sopstvenu organizaciju. Korisnik sam određuje naziv uloge i niz pripadajućih ovlašćenja.
Kreiranje uloge se sprovodi na ekranu za kreiranje uloge odabirom opcije Kreiranje uloge, na tabelarnom pregledu uloga.
Kreirana uloga se može nadalje dodeliti korisnicima organizacije. Ovo se može uraditi opcijom Izmene podataka uloge na stranici detalja korisnika, odnosno dodelom uloge prilikom kreiranja novog korisničkog naloga u okviru organizacije.
Napomena
Lokalna uloga se može obrisati ako nije dodeljena nijednom korisniku.
Ovlašćenja↵
Za svaku posebnu funkcionalnost servisa, sistem poseduje aplikativno ovlašćenje za korišćenje te funkcionalnosti. Korisnik mora imati ovlašćenje u svojoj ulozi da bi mogao da koristi funkcionalnost. Posedovanje ovlašćenja korisnik proverava u svom profilu.
Ovlašćenja su razvrstana po kategorijama radi lakšeg upravljanja.
Za uvid u neke entitete sistema pored ovlašćenja, potrebna je i pripadnost odgovarajućoj organizaciji.
Administrativna ovlašćenja↵
Ovlašćenja za rad sa administrativnim funkcionalnostima sistema.
Konfiguracija servisa↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
upravljanje obaveštenjima |
Kreiranje/izmena/ukidanje sistemskih obaveštenja | Operater UT |
upravljanje periodima |
Upravljanje izveštajnim periodima za obrasce | Operater UT |
Korisnici↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled korisnika |
Pregled korisnika u okviru sopstvene organizacije | Lokalni korisnik |
pregled svih korisnika |
Pregled svih korisnika u sistemu | Operater UT |
upravljanje korisnicima |
Kreiranje i izmena korisnika u okviru sopstvene organizacije | Lokalni administrator |
upravljanje svih korisnicima |
Upravljanje svim korisnicima u sistemu | Operater UT |
opoziv korisnika |
Opoziv i reaktivacija prava pristupa korisniku u okviru sopstvene organizacije | Lokalni administrator |
deaktivacija korisnika |
Deaktivacija i reaktivacija korisnika bilo koje organizacije | Operater UT |
Korisničke uloge↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled uloga |
Pregled aplikativnih uloga u okviru sopstvene organizacije | Lokalni korisnik |
upravljanje ulogama |
Kreiranje, izmena i brisanje aplikativnih uloga u okviru sopstvene organizacije | Lokalni administrator |
Organizacije↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled organizacije |
Pregled detalja sopstvene organizacije | Lokalni korisnik |
pregled svih organizacija |
Pregled detalja svih organizacija | Operater UT |
upravljanje organizacijom |
Izmena podataka o organizaciji | Operater UT |
upravljanje registracijom organizacije |
Odobravanje/odbijanje registracije organizacije | Operater UT |
Poslovna ovlašćenja↵
Ovlašćenja za rad sa funkcionalnostima sistema koja se odnose na poslovnu logiku praćenja duga AP JLS.
Šifarnici↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled šifarnika |
Pregled korisničkih šifarnika | Lokalni korisnik |
pregled svih šifarnika |
Pregled svih korisničkih i sistemskih šifarnika | Operater UT |
upravljanje šifarnicima |
Dodavanje/izmena/brisanje podataka u šifarnicima | Operater UT |
Obrasci za lokalne plasmane↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled obrasca |
Pregled korisničkih obrazaca | Lokalni korisnik |
upravljanje obrascem |
Dodavanje/izmena/brisanje podataka obrasca | Lokalni korisnik |
odobravanje obrasca |
Odobravanje podnetog obrasca | Lokalni korisnik |
pregled svih obrazaca |
Pregled svih korisničkih obrazaca | Lokalni korisnik UJD |
korekcija obrasca |
Vraćanje obrasca korisniku na ispravku | Lokalni korisnik UJD |
Zahtevi za kredite↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled zahteva za kredite |
Pregled korisničkih zahteva | Lokalni korisnik |
upravljanje zahtevom za kredite |
Dodavanje/izmena/brisanje podataka zahteva | Lokalni korisnik |
pregled svih zahteva za kredite |
Pregled svih korisničkih zahteva | Lokalni korisnik MFIN |
odobravanje zahteva za kredite |
Odobravanje podnetog zahteva | Lokalni korisnik MFIN |
korekcija zahteva za kredite |
Vraćanje podnetog zahteva korisniku na ispravku | Lokalni korisnik MFIN |
Zahtevi za HOV↵
Naziv | Opis | Najniža sistemska uloga |
---|---|---|
pregled zahteva za HOV |
Pregled korisničkih zahteva | Lokalni korisnik |
upravljanje zahtevom za HOV |
Dodavanje/izmena/brisanje podataka zahteva | Lokalni korisnik |
pregled svih zahteva za HOV |
Pregled svih korisničkih zahteva | Lokalni korisnik MFIN |
odobravanje zahteva za HOV |
Odobravanje podnetog zahteva | Lokalni korisnik MFIN |
korekcija zahteva za HOV |
Vraćanje podnetog zahteva korisniku na ispravku | Lokalni korisnik MFIN |
Organizacija↵
U ovoj sekciji su prikazane sve karakteristike organizacije prijavljenog korisnika.
Pristup detaljima organizacije korisnika omogućena je odabirom naziva organizacije na početnom ekranu servisa.
Sekcija sadrži uvid u informacije unete prilikom zahteva za registraciju:
- Osnovne informacije o organizaciji kao što su adresa, MB, PIB itd.
- Podaci o prvom lokalnom administratoru
- Pregled istorije izmena podataka o organizaciji
Izmena podataka registracije↵
Korisnicima sa odgovarajućim korisničkim privilegijama je omogućena izmena meta-podataka o organizaciji, koji ne uključuju poslovne podatke podnete prilikom registracije, odabirom opcije Izmena registracije.
Celokupna istorija promena podataka organizacije je dostupna za pregled i pretragu.
Profil korisnika↵
Korisnički nalog korisnika koji je trenutno prijavljen na servis SIJD nalazi se u gornjem desnom uglu ekrana nakon prijave. U pitanju je meni opcija koje su specifične za tog korisnika i ne utiču na druge korisnike njegove organizacije.
Napomena
Servis onemogućava pristup profilima drugih korisnika sistema.
Funkcionalnosti↵
Pored detaljnih informacija o korisniku, u okviru profila korisnika postoje sledeće funkcionalnosti:
- Izmena imena i email adrese korisnika
- Promena korisničke lozinke
- Uvid u detalje aplikativne uloge korisnika
- Pregled istorije izmena korisničkog naloga
Sistemska obaveštenja↵
Odabirom ikonice na traci zaglavlja servisa, korisniku je omogućen uvid u sistemska obaveštenja relevantna za prijavljenog korisnika, odnosno njegovu organizaciju.
Sistemska obaveštenja se prikazuju u formi liste na desnom bočnom panelu aplikacije.
Ikonica sistemskih obaveštenja , će u svakom trenutku prikazivati i numeričku vrednost broja nepročitanih sistemskih obaveštenja, ukoliko postoje.
Nakon što korisnik ostvari uvid u sistemsko obaveštenje, odabirom ikonice , koja se nalazi u sklopu odgovarajućeg obaveštenja, korisnik potvrđuje da je pročitao i usvojio informacije iz odgovarajućeg sistemskog obaveštenja.
Napomena
Sistemsko obaveštenje ostaje u nepročitanom statusu, dokle god korisnik eksplicitno ne označi odgovarajuće obaveštenje kao pročitano odabirom ikonice na obaveštenju.
Ended: Administracija
Obrasci ↵
Pregled obrazaca↵
Pregled obrazaca o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima, te planiranim i izvršenim rashodima i izdacima JLS, pruža uvid u sve učitane obrasce relevantne za prijavljenog korisnika i njegovu korisničku ulogu, odnosno za tip matične organizacije kojoj korisnik pripada.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost pregleda obrazaca omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
pregled obrasca
pregled svih obrazaca
Korisnici sa povišenim poslovnim ovlašćenjima su u mogućnosti da ostvare uvid u obrasce plasmana svih korisnika.
Grupni pregled↵
Nakon odabira opcije Obrasci na bočnom meniju aplikacije, na glavnom ekranu pregleda biće prikazan tabelarni pregled svih učitanih obrazaca za prijavljenog korisnika.
Pored standardnih funkcionalnosti filtriranja i uređivanja tabelarnog pregleda, korisniku je u svakom trenutku omogućen izvoz podataka u neki od dostupnih formata.
Detalji obrasca↵
Odabirom pojedinačnog obrasca tabelarnog pregleda, korisnik se preusmerava na pregled svih detalja navedenog obrasca.
Ekran za pregled je jasno podeljen u dve sekcije,
- Panel osnovnih podataka obrasca,
- Panel sa karticama tabelarnih pregleda kreditnih zaduženja, otplata kredita, emisija HOV, otplata HOV i plasmana.
Pregled detalja obrasca, pored osnovnih meta-informacija o obrascu, uključuje i pregled istorije promena sa svim relevantnim forenzičkim parametrima.
Zaglavlje pregleda pojedinačnog obrasca jasno ukazuje na trenutni status obrasca i dostupne operacije nad obrascom u odnosu na navedeni status.
Uvid u detaljan pregled pojedinačne stavke finansijskih plasmana, omogućen je odabirom odgovarajuće kartice, te odgovarajućeg reda tabelarnog pregleda od interesa na donjoj sekciji ekrana.
Status obrasca predstavlja korak u životnom ciklusu, koji nedvosmisleno ukazuje na neophodne operacije koje je neophodno sprovesti kako bi se uspešno sprovela procedura evaluacije.
Dostupni statusi su:
U toku
- Obrazac je kreiran od strane lokalnog korisnika,Otkazan
- Obrazac je otkazan od strane lokalnog korisnika,Odobren
- Obrazac je revidirao i odobrio korisnik iste organizacije sa poslovnim ovlašćenjem odobravanja obrasca,U prepravci
- Odobreni obrazac je revidirao korisnik korisnik UJD i vratio ga lokalnom korisniku kako bi izvršio neophodne korekcije
U zavisnosti od korisničke uloge kao i ovlašćenja korisnika, poslovna pravila koja se primenjuju prilikom provera i promena statusa omogućavaju da se zahtev:
- Izmeni - ukoliko je obrazac u statusu
U toku
iliU prepravci
, - Otkaže - ukoliko je obrazac u statusu
U toku
iliU prepravci
, - Poništi odobrenje - ukoliko je obrazac u statusu
Odobren
- Pošalje na korekciju - ukoliko je obrazac u statusu
Odobren
Odabirom opcije IZMENI otvara se napredni pregled detalja obrasca koji omogućava izmenu svih meta-podataka obrasca, kao i pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog obrasca.
Pored toga, korisnik je u mogućnosti da doda novu ili izmeni postojeću stavku finansijskih plasmana, odabirom odgovarajuće kartice, te odgovarajućeg reda tabelarnog pregleda od interesa na donjoj sekciji ekrana.
Izmena podataka obrasca preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način izmeni obrazac, koji u procesu formiranja neće dozvoliti odabir vrednosti koje ne zadovoljavaju opsege poslovnih pravila.
Nakon uspešne izmene obrasca, sve relevantne promene će biti vidljive u istoriji promene obrasca.
Kreiranje obrazaca↵
Kreiranje novog obrasca se sprovodi na dva načina, korisničkim unosom preko validiranih formi korisničkog interfejsa kao i učitavanjem struktuiranog XML fajla za masovan unos podataka.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost kreiranja obrazaca za plasmane lokala, omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
upravljanje obrascem
Forma za unos↵
Kreiranje novog obrasca se sprovodi odabirom opcije Kreiraj obrazac na tabelarnom pregledu učitanih obrazaca.
Unos novog obrasca plasmana preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način kreira obrazac, koji u procesu formiranja neće dozvoliti odabir vrednosti koje ne zadovoljavaju opsege poslovnih pravila.
Prilikom kreiranja obrasca moguće je pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog obrasca.
Usled fizičkog ograničenja brzine ručnog unosa, forme korisničkog interfejsa su namenjene pre svega kreiranju obrazaca sa malim brojem stavki.
Nakon unosa osnovnih informacija o lokalu za obrazac, odabirom opcije Prihvati, obrazac će dobiti status U toku
i korisnik će biti preusmeren na pregled detalja kreiranog zahteva.
Kreiranje nove stavke obrasca, vrši se odabirom odgovarajuće kartice na donjoj sekciji ekrana pregleda detalja kreiranog zahteva, te odabirom opcije:
- Dodaj kreditno zaduženje, ne tabelarnom pregledu kartice Kreditna zaduženja,
- Dodaj otplatu kredita, ne tabelarnom pregledu kartice Otplate kredita,
- Dodaj emisiju HoV, ne tabelarnom pregledu kartice Emisije hartija od vrednosti,
- Dodaj otplatu HoV, ne tabelarnom pregledu kartice Otplate hartija od vrednosti,
- Dodaj plasman sredstava, ne tabelarnom pregledu kartice Plasmani sredstava,
Unos putem fajla↵
Kreiranje obrazaca putem fajla, omogućava korisniku efikasan unos velikog broja stavki obrazaca kao i pregledan prikaz eventualnih sintaksnih grešaka, odnosno pogrešno formirane strukture fajla. Trenutno podržani format fajla za unos obrazaca je XML.
Učitavanje fajla za obrascem se obavlja jednostavnim prevlačenjem fajla u označeno polje na formi za unos ili odabirom polja i ručnom pretragom putanje do fajla.
Ukoliko je došlo do odabira pogrešnog fajla ili je dati fajl neophodno ispraviti, potrebno je prvo ukloniti trenutno naznačeni fajl iz selekcije odabirom opcije X na polju za unos fajla, te ponovo obaviti prevlačenje ili pretragu.
Odabirom opcije Učitaj zahtev unet preko struktuiranog fajla će biti sačuvan i korisnik će nakon prihvatanja potvrdnog dijaloga automatski biti preusmeren na ekran za pregleda detalja kreiranog zahteva.
Ukoliko prilikom učitavanja fajla, sistem prepozna grešku ili nekonzistentnost u ulaznom fajlu, korisniku će biti prikazan ekran sa listom svih identifikovanih grešaka.
Nakon što korisnik ispravi greške u ulaznom fajlu, potrebno je prvo ukloniti trenutno naznačeni fajl iz selekcije odabirom opcije X na polju za unos fajla, te ponovo obaviti prevlačenje ili pretragu.
Ended: Obrasci
Krediti ↵
Pregled zahteva za kredite↵
Pregled zahteva za kredite pruža uvid u sve učitane zahteve za kredite relevantne za prijavljenog korisnika i njegovu korisničku ulogu, odnosno za tip matične organizacije kojoj korisnik pripada.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost pregleda zahteva za kredite omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
pregled zahteva za kredite
pregled svih zahteva za kredite
Korisnici sa povišenim poslovnim ovlašćenjima su u mogućnosti da ostvare uvid u zahteve svih korisnika.
Grupni pregled↵
Nakon odabira opcije Zahtevi za kredite na bočnom meniju aplikacije, na glavnom ekranu pregleda biće prikazan tabelarni pregled svih zahteva za prijavljenog korisnika.
Pored standardnih funkcionalnosti filtriranja i uređivanja tabelarnog pregleda, korisniku je u svakom trenutku omogućen izvoz podataka u neki od dostupnih formata.
Detalji zahteva↵
Odabirom pojedinačnog zahteva tabelarnog pregleda, korisnik se preusmerava na pregled svih detalja navedenog zahteva.
Pregled detalja zahteva, pored osnovnih meta-informacija o zahtevu, uključuje i pregled istorije promena sa svim relevantnim forenzičkim parametrima.
Zaglavlje pregleda pojedinačnog zahteva jasno ukazuje na trenutni status zahteva i dostupne operacije nad zahtevom u odnosu na navedeni status.
Status zahteva predstavlja korak u životnom ciklusu, koji nedvosmisleno ukazuje na neophodne operacije koje je neophodno sprovesti kako bi se uspešno sprovela procedura evaluacije.
Dostupni statusi su:
U toku
- Zahtev je kreiran od strane lokalnog korisnika,Otkazan
- Zahtev je otkazan od strane lokalnog korisnika,Poslat na odobrenje
- Zahtev je poslat na reviziju i odobravanje korisniku MFIN,Odobren
- Zahtev je revidirao i odobrio korisnik MFIN,Odbijen
- Zahtev je revidirao i odbio korisnik MFIN,Automatski odbijen
- Zahtev nije obrađen od strane korisnik MFIN u sistemski-definisanom vremenskom roku,Poslat na korekciju
- Zahtev je revidirao korisnik MFIN i vratio ga lokalnom korisniku kako bi izvršio neophodne korekcije
U zavisnosti od korisničke uloge kao i ovlašćenja korisnika, poslovna pravila koja se primenjuju prilikom provera i promena statusa omogućavaju da se zahtev:
- Izmeni - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
iliPoslat na korekciju
, - Otkaže - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
iliPoslat na odobrenje
, - Pošalje na odobrenje - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
Odabirom opcije IZMENI otvara se napredni pregled detalja zahteva koji omogućava izmenu svih meta-podataka zahteva, kao i pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog zahteva.
Nakon uspešne izmene zahteva, sve relevantne promene će biti vidljive u istoriji promene zahteva.
Kreiranje zahteva za kredite↵
Kreiranje novog zahteva se sprovodi korisničkim unosom preko validiranih formi korisničkog interfejsa.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost kreiranja zahteva za kredite omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
upravljanje zahtevom za kredite
Forma za unos↵
Kreiranje novog zahteva se sprovodi odabirom opcije Kreiraj zahtev na tabelarnom pregledu zahteva za kredite.
Unos podataka o zahtevu preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način kreira zahtev, koji u procesu formiranja neće dozvoliti odabir vrednosti koje ne zadovoljavaju opsege poslovnih pravila.
Prilikom kreiranja zahteva moguće je pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog zahteva.
Namene zahteva dostupne za unos preko forme korisničkog interfejsa:
- Promena namene kredita,
- Refinansiranje dugoročnog kredita,
- Finansiranje kapitalnih investicija (dugoročni)
- Finansiranje tekuće likvidnosti
Popunjeni zahtev je moguće sačuvati odabirom opcije Prihvati, odnosno odustati od kreiranja odabirom opcije Odustani, nakon čega će pregled biti vraćen na tabelarni pregled zahteva za kredite
Nakon uspešnog kreiranja, zahtev će dobiti status U toku
, te će korisnik biti u mogućnosti da:
- Izmeni zahtev - odabirom opcije Izmeni, nakon čega zahtev ostaje u statusu
U toku
, - Otkaže zahtev - odabirom opcije Otkaži, nakon čega zahtev dobija status
Otkazan
, - Pošalje zahtev na odobrenje - odabirom opcije Pošalji na odobrenje, nakon čega zahtev dobija status
Poslat na odobrenje
,
Ended: Krediti
Hartije od vrednosti ↵
Pregled zahteva za hartije od vrednosti↵
Pregled zahteva za HOV pruža uvid u sve učitane zahteve za HOV relevantne za prijavljenog korisnika i njegovu korisničku ulogu, odnosno za tip matične organizacije kojoj korisnik pripada.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost pregleda zahteva za HOV omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
pregled zahteva za HOV
pregled svih zahteva za HOV
Korisnici sa povišenim poslovnim ovlašćenjima su u mogućnosti da ostvare uvid u zahteve svih korisnika.
Grupni pregled↵
Nakon odabira opcije Hartije od vrednost na bočnom meniju aplikacije, na glavnom ekranu pregleda biće prikazan tabelarni pregled svih zahteva za prijavljenog korisnika.
Pored standardnih funkcionalnosti filtriranja i uređivanja tabelarnog pregleda, korisniku je u svakom trenutku omogućen izvoz podataka u neki od dostupnih formata.
Detalji zahteva↵
Odabirom pojedinačnog zahteva tabelarnog pregleda, korisnik se preusmerava na pregled svih detalja navedenog zahteva.
Pregled detalja zahteva, pored osnovnih meta-informacija o zahtevu, uključuje i pregled istorije promena sa svim relevantnim forenzičkim parametrima.
Zaglavlje pregleda pojedinačnog zahteva jasno ukazuje na trenutni status zahteva i dostupne operacije nad zahtevom u odnosu na navedeni status.
Status zahteva predstavlja korak u životnom ciklusu, koji nedvosmisleno ukazuje na neophodne operacije koje je neophodno sprovesti kako bi se uspešno sprovela procedura evaluacije.
Dostupni statusi su:
U toku
- Zahtev je kreiran od strane korisnika,Otkazan
- Zahtev je otkazan od strane korisnika,Poslat na odobrenje
- Zahtev je poslat na reviziju i odobravanje korisniku MFIN,Odobren
- Zahtev je revidirao i odobrio korisnik MFIN,Odbijen
- Zahtev je revidirao i odbio korisnik MFIN,Automatski odbijen
- Zahtev nije obrađen od strane korisnik MFIN u sistemski-definisanom vremenskom roku,Poslat na korekciju
- Zahtev je revidirao korisnik MFIN i vratio ga lokalnom korisniku kako bi izvršio neophodne korekcije
U zavisnosti od korisničke uloge kao i ovlašćenja korisnika, poslovna pravila koja se primenjuju prilikom provera i promena statusa omogućavaju da se zahtev:
- Izmeni - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
iliPoslat na korekciju
, - Otkaže - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
iliPoslat na odobrenje
, - Pošalje na odobrenje - ukoliko je zahtev u statusu
U toku
Odabirom opcije IZMENI otvara se napredni pregled detalja zahteva koji omogućava izmenu svih meta-podataka zahteva, kao i pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog zahteva.
Nakon uspešne izmene zahteva, sve relevantne promene će biti vidljive u istoriji promene zahteva.
Kreiranje zahteva za hartije od vrednosti↵
Kreiranje novog zahteva se sprovodi korisničkim unosom preko validiranih formi korisničkog interfejsa.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost kreiranja zahteva za HOV omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
upravljanje zahtevom za HOV
Forma za unos↵
Kreiranje novog zahteva se sprovodi odabirom opcije Kreiraj zahtev na tabelarnom pregledu zahteva za HOV.
Unos podataka o zahtevu preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način kreira zahtev, koji u procesu formiranja neće dozvoliti odabir vrednosti koje ne zadovoljavaju opsege poslovnih pravila.
Prilikom kreiranja zahteva moguće je pridruživanje konfigurabilnog broja fizičkih datoteka, koje predstavljaju dokumentacioni prilog podnetog zahteva.
Popunjeni zahtev je moguće sačuvati odabirom opcije Prihvati, odnosno odustati od kreiranja odabirom opcije Odustani, nakon čega će pregled biti vraćen na tabelarni pregled zahteva za HOV
Nakon uspešnog kreiranja, zahtev će dobiti status U toku
, te će korisnik biti u mogućnosti da:
- Izmeni zahtev - odabirom opcije Izmeni, nakon čega zahtev ostaje u statusu
U toku
, - Otkaže zahtev - odabirom opcije Otkaži, nakon čega zahtev dobija status
Otkazan
, - Pošalje zahtev na odobrenje - odabirom opcije Pošalji na odobrenje, nakon čega zahtev dobija status
Poslat na odobrenje
,
Ended: Hartije od vrednosti
Format fajlova ↵
Servis SIJD uključuje funkcionalnosti koje zahtevaju unos i izmenu velike količine podataka. Shodno zahtevu, pored mašinskog pristupa za razmenu podataka, sistem obezbeđuje i ručni unos preko struktuiranih fajlova.
Trenutno podržani tekstualni format za grupno učitavanje preko unosa struktuiranog fajla je XML.
Specijalni formati
- Datumska polja imaju format
YYYY-MM-DD
- Decimalna polja koriste decimalnu tačku bez separatora za hiljade
Tipovi podataka↵
- CHAR(X) - slova engleske abecede, brojevi i simboli, dužine tačno X karaktera,
- VCHAR(X) - slova engleske abecede, brojevi i simboli, dužine do X karaktera,
- NVCHAR(X) - slova (uključuje i ćirilična slova), brojevi i simboli, dužine do X karaktera,
- NUMERIC - Ceo broj (
integer
) - NUMERIC(X, Y) - Decimalni broj, maksimalno X cifara pre decimalnog zareza i Y decimala
- DATE - Datum u ISO formatu,
yyyy-MM-dd
Šeme plasmana↵
Šeme obrazaca↵
Osnovne informacije↵
Naziv taga:
BasicInformation
Naziv atributa | Format | Opis | Napomena |
---|---|---|---|
Treasury |
CHAR(3) | Šifra trezora | Aktivna šifra trezora |
BudgetUserId |
CHAR(5) | JBKJS | Validan BK u registru BK |
Name |
NVCHAR(128) | Naziv opštine/grada | |
Address |
NVCHAR(128) | Adresa | |
Phone |
VCHAR(50) | Telefon | |
ContactPerson |
NVCHAR(128) | Lice za kontakt | |
Year |
NUMERIC | Godina kreditnog zaduženja | Mora biti validna godina |
Month |
CHAR(2) | Mesec kreditnog zaduženja | 01 - 12 |
Population |
NUMERIC | Broj stanovnika po poslednjem popisu | |
RealizedAmount |
NUMERIC(18, 2) | Iznos ostvarenih tekućih prihoda budžeta JLS za prethodnu budžetsku godinu | Pozitivan decimalni ili ceo broj |
Navedeni XML format prihvata samo jedan element tipa BasicInformation
.
Krediti↵
Naziv taga:
CreditIndebtedness
Naziv atributa | Format | Opis | Napomena |
---|---|---|---|
OrderNumber |
NUMERIC | R.Br. kredita | Pozitivan broj |
LoanPurposeType |
NUMERIC | Namena kredita | 1 - Finansiranje investicionih projekata |
2 - Finansiranje likvidnosti | |||
ObligationType |
NUMERIC | Vrsta obaveze | 1 - Garantovani dug |
2 - Negarantovani dug | |||
CreditorCode |
VCHAR(32) | Šifra kreditora | Vodeći broj banke |
CreditorName |
NVCHAR(128) | Naziv kreditora | |
IndebtednessDeterminationDate |
DATE | Datum na koji se utvrđuje kreditno zaduženje | |
ContractSignDate |
DATE | Datum potpisivanja ugovora | |
Currency |
CHAR(3) | Valuta zaduženja | |
ContractedAmount |
NUMERIC(18, 2) | Ugovoreni iznos kredita u org. valuti | |
InterestRateType |
NUMERIC | Vrsta kamatne stope | 1 - Fiksna |
2 - Varijabilna | |||
3 - Kombinovana | |||
VariableInterestRateTypeId |
NUMERIC | Vrsta varijabilne stope | |
VariableInterestRatePeriod |
NUMERIC | Period varijabilne stope | |
FixedMargin |
NUMERIC(18, 2) | Fiksna marža | |
InterestRate |
NUMERIC(18, 2) | Visina kamatne stope | |
CombinedRateDescription |
NVCHAR(256) | Opis kombinovane stope | |
GracePeriod |
NUMERIC | Period početka (grace period) | |
PaymentFrequencyType |
NUMERIC | Frekvencija plaćanja | 1 - Mesečno |
2 - Tromesečno | |||
3 - Šestomesečno | |||
FirstWithdrawalDate |
DATE | Datum prvog povlačenja | |
LoanStartPaymentDate |
DATE | Datum prvog plaćanja glavnice | |
InterestStartPaymentDate |
DATE | Datum prve otplate kamate | |
LastAnnuityPaymentDate |
DATE | Datum otplate poslednjeg anuiteta |
Navedeni XML format prihvata više od jednog elementa tipa CreditIndebtedness
.
Otplata kredita↵
Naziv taga:
CreditRepayment
Naziv atributa | Format | Opis |
---|---|---|
CreditIndebtednessOrderNumber |
NUMERIC | R.Br. kredita |
PaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Ukupno otplaćena glavnica |
UnpaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Ukupno neotplaćena glavnica od povučenog iznosa |
DifferenceAmount |
NUMERIC(18, 2) | Razlika između ugovorenog iznosa kredita i otplaćene glavnice |
NextMonthObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva u narednom mesecu u org. valuti |
NextMonthInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva u narednom mesecu u org. valuti |
RestOfYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva do kraja tekuće BG u org. valuti |
RestOfYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva do kraja tekuće BG u org. valuti |
NextYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva naredne BG u org. valuti |
NextYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva naredne BG u org. valuti |
SecondNextYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva u godini posle naredne BG u org. valuti |
SecondNextYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva u godini posle naredne BG u org. valuti |
MonthWithdrawnAmount |
NUMERIC(18, 2) | Povučeni iznos sredstava u toku izveštajnog meseca |
MonthPaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćena glavnica u toku izveštajnog meseca |
MonthInterestRatePaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćena kamata u toku izveštajnog meseca |
MonthDependentExpensesPaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćeni zavisni troškovi u toku izveštajnog meseca |
Navedeni XML format prihvata više od jednog elementa tipa CreditRepayment
.
Hartije od vrednosti↵
Naziv taga:
SecuritiesIssue
Naziv atributa | Format | Opis | Napomena |
---|---|---|---|
OrderNumber |
NUMERIC | R.Br. emisije | Pozitivan broj |
TypeISIN |
VCHAR(30) | Šifra hartije - ISIN | |
TypeCFI |
VCHAR(30) | Šifra hartije - CFI | |
Type |
NUMERIC | Tip HOV | 1 - Zapisi |
2 - Obveznice | |||
IssueDate |
DATE | Datum izdavanja | |
ReceivalDate |
DATE | Datum dospeća | |
Currency |
CHAR(3) | Valuta izdavanja HOV | |
TotalAmount |
NUMERIC(18, 2) | Iznos ukupne emisije | |
RealizedAmount |
NUMERIC(18, 2) | Realizovan iznos emisije | |
InterestRateType |
NUMERIC | Vrsta kamatne stope | 1 - Fiksna |
2 - Varijabilna | |||
3 - Kombinovana | |||
VariableInterestRateTypeId |
NUMERIC | Vrsta varijabilne stope | |
VariableInterestRatePeriod |
NUMERIC | Period varijabilne stope | 1 - O/N |
2 - S/N | |||
3 - T/N | |||
4 - 1 sedmica | |||
5 - 2 sedmice | |||
6 - 1 mesec | |||
7 - 2 meseca | |||
8 - 3 meseca | |||
9 - 4 meseca | |||
10 - 5 meseci | |||
11 - 6 meseci | |||
12 - 7 meseci | |||
13 - 8 meseci | |||
14 - 9 meseci | |||
15 - 10 meseci | |||
16 - 11 meseci | |||
17 - 12 meseci | |||
FixedMargin |
NUMERIC(18, 2) | Fiksna marža | |
InterestRate |
NUMERIC(18, 2) | Visina kamatne stope | |
CombinedRateDescription |
NVCHAR(256) | Opis kombinovane stope | |
NominalAmount |
NUMERIC(18, 2) | Nominalna vrednost HOV | |
RealizedPriceAmount |
NUMERIC(18, 2) | Realizovana cena HOV |
Navedeni XML format prihvata više od jednog elementa tipa SecurityIssues
.
Otplata HOV↵
Naziv taga:
SecuritiesRepayment
Naziv atributa | Format | Opis |
---|---|---|
SecuritiesIssueOrderNumber |
NUMERIC | R.Br. emisije |
CFI |
VCHAR(30) | Šifra hartije - CFI |
ISIN |
VCHAR(30) | Šifra hartije - ISIN |
PaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Ukupno otplaćena glavnica |
UnpaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Ukupno neotplaćena glavnica |
NextMonthObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva u narednom mesecu u org. valuti |
NextMonthInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva u narednom mesecu u org. valuti |
RestOfYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva do kraja tekuće BG u org. valuti |
RestOfYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva do kraja tekuće BG u org. valuti |
NextYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva naredne BG u org. valuti |
NextYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva naredne BG u org. valuti |
SecondNextYearObligationAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate glavnice koji dospeva u godini posle naredne BG u org. valuti |
SecondNextYearInterestRateAmount |
NUMERIC(18, 2) | Obaveza otplate kamate koji dospeva u godini posle naredne BG u org. valuti |
MonthPaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćena glavnica u toku izveštajnog meseca |
MonthInterestRatePaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćena kamata u toku izveštajnog meseca |
MonthDependentExpensesPaidAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plaćeni zavisni troškovi u toku izveštajnog meseca |
Navedeni XML format prihvata više od jednog elementa tipa SecuritiesRepayment
.
Plasmani↵
Naziv taga:
FundsPlacement
Naziv atributa | Format | Opis | Napomena |
---|---|---|---|
PlacementCode |
VCHAR(30) | Šifra plasmana | |
PlacementType |
NUMERIC | Vrsta plasmana | 210 - Plasmani bankama - depozit po viđenju |
211 - Plasmani po bankama - depozit po viđenju | |||
212 - Plasmani drugim Trezorima | |||
213 - Plasmani bankama oročeni depoziti | |||
214 - Plasmani - pozajmice budžetu | |||
215 - Plasmani u hartije od vrednosti | |||
219 - Ostali plasmani | |||
PartnerCode |
VCHAR(30) | Šifra partnera | |
PartnerName |
NVCHAR(128) | Naziv partnera | |
Currency |
CHAR(3) | Valuta plasmana | |
InitialMonthAmount |
NUMERIC(18, 2) | Početno stanje plasmana u mesecu | |
PlacedMonthAmount |
NUMERIC(18, 2) | Plasirana sredstva u toku meseca | |
PlacedWithdrawnMonthAmount |
NUMERIC(18, 2) | Povraćaj plasiranih sredstava u toku meseca | |
LastDayMonthBalanceAmount |
NUMERIC(18, 2) | Stanje plasmana poslednjeg dana u mesecu | |
InterestRateType |
NUMERIC | Vrsta kamatne stope | 1 - Fiksna |
2 - Varijabilna | |||
3 - Kombinovana | |||
VariableInterestRateTypeId |
NUMERIC | Vrsta varijabilne stope | |
VariableInterestRatePeriod |
NUMERIC | Period varijabilne stope | |
FixedMargin |
NUMERIC(18, 2) | Fiksna marža | |
InterestRate |
NUMERIC(18, 2) | Visina kamatne stope | |
CombinedRateDescription |
NVCHAR(256) | Opis kombinovane stope |
Navedeni XML format prihvata više od jednog elementa tipa FundsPlacement
.
Primeri↵
Napomena
Navedeni zahtevi su pokaznog karaktera. Direktno učitavanje navedenih stavki u servis na produkcionim okruženima će rezultovati kreiranjem neispravnog zahteva.
Primer zahteva
<LocalPlacement>
<BasicInformation>
<Treasury>601</Treasury>
<BudgetUserId>00000</BudgetUserId>
<Name>Beograd</Name>
<Address>Adresa 1</Address>
<Phone>011/1111-111</Phone>
<ContactPerson>Kontakt Osoba</ContactPerson>
<Year>2023</Year>
<Month>07</Month>
<Population>20367</Population>
<RealizedAmount>388981375.21</RealizedAmount>
</BasicInformation>
<CreditIndebtedness>
<OrderNumber>1</OrderNumber>
<LoanPurposeType>1</LoanPurposeType>
<ObligationType>2</ObligationType>
<CreditorCode>105</CreditorCode>
<CreditorName>Test kreditor</CreditorName>
<IndebtednessDeterminationDate>2020-01-01</IndebtednessDeterminationDate>
<ContractSignDate>2020-01-01</ContractSignDate>
<Currency>RSD</Currency>
<ContractedAmount>2000000</ContractedAmount>
<InterestRateType>1</InterestRateType>
<VariableInterestRateTypeId>1</VariableInterestRateTypeId>
<VariableInterestRatePeriod>1</VariableInterestRatePeriod>
<FixedMargin>12</FixedMargin>
<InterestRate>12</InterestRate>
<CombinedRateDescription>opis</CombinedRateDescription>
<GracePeriod>12</GracePeriod>
<PaymentFrequencyType>1</PaymentFrequencyType>
<FirstWithdrawalDate>2020-01-01</FirstWithdrawalDate>
<LoanStartPaymentDate>2020-01-01</LoanStartPaymentDate>
<InterestStartPaymentDate>2020-01-01</InterestStartPaymentDate>
<LastAnnuityPaymentDate>2020-01-01</LastAnnuityPaymentDate>
</CreditIndebtedness>
<CreditRepayment>
<CreditIndebtednessOrderNumber>1</CreditIndebtednessOrderNumber>
<PaidAmount>20000</PaidAmount>
<UnpaidAmount>2000</UnpaidAmount>
<DifferenceAmount>2000</DifferenceAmount>
<NextMonthObligationAmount>2000</NextMonthObligationAmount>
<NextMonthInterestRateAmount>2000</NextMonthInterestRateAmount>
<RestOfYearObligationAmount>2000</RestOfYearObligationAmount>
<RestOfYearInterestRateAmount>2000</RestOfYearInterestRateAmount>
<NextYearObligationAmount>2000</NextYearObligationAmount>
<NextYearInterestRateAmount>2000</NextYearInterestRateAmount>
<SecondNextYearObligationAmount>2000</SecondNextYearObligationAmount>
<SecondNextYearInterestRateAmount>2000</SecondNextYearInterestRateAmount>
<MonthWithdrawnAmount>2000</MonthWithdrawnAmount>
<MonthPaidAmount>2000</MonthPaidAmount>
<MonthInterestRatePaidAmount>2000</MonthInterestRatePaidAmount>
<MonthDependentExpensesPaidAmount>2000</MonthDependentExpensesPaidAmount>
</CreditRepayment>
<CreditRepayment>
<CreditIndebtednessOrderNumber>1</CreditIndebtednessOrderNumber>
<PaidAmount>2000</PaidAmount>
<UnpaidAmount>2000</UnpaidAmount>
<DifferenceAmount>2000</DifferenceAmount>
<NextMonthObligationAmount>2000</NextMonthObligationAmount>
<NextMonthInterestRateAmount>2000</NextMonthInterestRateAmount>
<RestOfYearObligationAmount>2000</RestOfYearObligationAmount>
<RestOfYearInterestRateAmount>2000</RestOfYearInterestRateAmount>
<NextYearObligationAmount>2000</NextYearObligationAmount>
<NextYearInterestRateAmount>2000</NextYearInterestRateAmount>
<SecondNextYearObligationAmount>2000</SecondNextYearObligationAmount>
<SecondNextYearInterestRateAmount>2000</SecondNextYearInterestRateAmount>
<MonthWithdrawnAmount>2000</MonthWithdrawnAmount>
<MonthPaidAmount>2000</MonthPaidAmount>
<MonthInterestRatePaidAmount>2000</MonthInterestRatePaidAmount>
<MonthDependentExpensesPaidAmount>2000</MonthDependentExpensesPaidAmount>
</CreditRepayment>
<SecuritiesIssue>
<OrderNumber>1</OrderNumber>
<TypeISIN>isin</TypeISIN>
<TypeCFI>cfi</TypeCFI>
<Type>1</Type>
<IssueDate>2020-01-01</IssueDate>
<ReceivalDate>2020-01-01</ReceivalDate>
<Currency>RSD</Currency>
<TotalAmount>20000</TotalAmount>
<RealizedAmount>20000</RealizedAmount>
<InterestRateType>1</InterestRateType>
<VariableInterestRateTypeId>1</VariableInterestRateTypeId>
<VariableInterestRatePeriod>1</VariableInterestRatePeriod>
<FixedMargin>10</FixedMargin>
<InterestRate>12</InterestRate>
<CombinedRateDescription>opis</CombinedRateDescription>
<NominalAmount>20000</NominalAmount>
<RealizedPriceAmount>20000</RealizedPriceAmount>
</SecuritiesIssue>
<SecuritiesRepayment>
<SecuritiesIssueOrderNumber>1</SecuritiesIssueOrderNumber>
<CFI>cfi</CFI>
<ISIN>isin</ISIN>
<PaidAmount>10000</PaidAmount>
<UnpaidAmount>10000</UnpaidAmount>
<NextMonthObligationAmount>20000</NextMonthObligationAmount>
<NextMonthInterestRateAmount>20000</NextMonthInterestRateAmount>
<RestOfYearObligationAmount>20000</RestOfYearObligationAmount>
<RestOfYearInterestRateAmount>20000</RestOfYearInterestRateAmount>
<NextYearObligationAmount>20000</NextYearObligationAmount>
<NextYearInterestRateAmount>20000</NextYearInterestRateAmount>
<SecondNextYearObligationAmount>20000</SecondNextYearObligationAmount>
<SecondNextYearInterestRateAmount>20000</SecondNextYearInterestRateAmount>
<MonthPaidAmount>2000</MonthPaidAmount>
<MonthInterestRatePaidAmount>2000</MonthInterestRatePaidAmount>
<MonthDependentExpensesPaidAmount>2000</MonthDependentExpensesPaidAmount>
</SecuritiesRepayment>
<FundsPlacement>
<PlacementCode>123sifra</PlacementCode>
<PlacementType>210</PlacementType>
<PartnerCode>123321</PartnerCode>
<PartnerName>Partner</PartnerName>
<Currency>RSD</Currency>
<InitialMonthAmount>20000</InitialMonthAmount>
<PlacedMonthAmount>20000</PlacedMonthAmount>
<PlacedWithdrawnMonthAmount>20000</PlacedWithdrawnMonthAmount>
<LastDayMonthBalanceAmount>20000</LastDayMonthBalanceAmount>
<InterestRateType>1</InterestRateType>
<VariableInterestRateTypeId>1</VariableInterestRateTypeId>
<VariableInterestRatePeriod>1</VariableInterestRatePeriod>
<FixedMargin>0</FixedMargin>
<InterestRate>0</InterestRate>
<CombinedRateDescription>Opis</CombinedRateDescription>
</FundsPlacement>
</LocalPlacement>
Ended: Format fajlova
Preuzimanje dokumentacije↵
Kompletna dokumentacija može se preuzeti na lokalni uređaj/kompjuter i konzumirati u off-line maniru na jedan od sledećih načina:
- Preuzimanje PDF kompletne dokumentacije
- Snimanje HTML strane koja sadrži kompletan sadržaj cele dokumentacije